Friday, January 1, 2010

Sedalam lombong jiwa

Selama aku merantau
tiada pernah ku merasa akan perit perjalanan
aku diduga sedalam kalbu
aku menahan asakan naluri
membiarkan kudrat melombong jiwa yang patah
mestipun jiwa acap di asak
aku bangun menawan langkah
mentari tak seindah selama aku merantau
tiada pernah ku merasa akan perit perjalanan
aku diduga sedalam kalbu
aku menahan asakan naluri
membiarkan kudrat melombong jiwa yang patah
mestipun jiwa acap di asak
aku bangun menawan langkah
mentari tak ku lihat
yang ada hanyalah jalanan hitam
di setiap perhentian aku menghidup hati yang usang
biar jiwa ku tak pernah sembuh
nak mendamai sebanyak mata yang ada
bila lambaian telah menyapa
aku bergerak melolos jalanan
telah terpanggil hati Illahi
untuk menguji
sedalamnya hati

No comments:

Post a Comment